Måndags









han har allt blivit maffig tycker jag :)


blankare häst får mna ju leta efter ;D




matvraken med stallet bakom :)


skruttarna undrar va vi håller på med :P

Vi pysslade i ett torp som jag och mamma renoverar så vi kan övernatta där och vakna med hästarna utanför dörren, en riktig idyll som kommer bli fantastiskt.

Iaf så upptäckte jag att Eco fått en spark på utsidan av vänster bak vid hasen, såg ganskla fult ut och va svullet :/ Eftersom klockan va så mkt så väntade vi tills han fått komma in och äta i lugn och ro en stund. Presenterade honom för grimman och han bara stoppade in huvet :D så ställde jag honom i gången, vilket jag inte gjort på säkert 2 veckor sen vi flyttade och han va sååååå snäll. Lite otålig, men de glömde han sen när jag tryckte i han morötter medan mamma tvättade såret. Först tryckte hon för att va säker på att det inte va en fult sticksår och han  tyckrte det gjorde så fruktansvärt ont verka den som, kunde knappt tugga morötterna, tyckte så himla synd om han. Men han va så otroligt snäll, är så glad att han verkligen fattar att vi bara vill honom väl. Förr ville han ju bara sparka oss och va ute efter att skada, siktade verkligen in sig på en. Men nu lyfte han bara upp hoven men stod kvar. Älskar honom och han fick MASSA beröm, det verkade han nöjd med :)
Jag har väldens underbaraste lilla hingst <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0