1 åår

Dagen efter valborg var det ju precis 1 år sen jag och mamma träffade Eco första ggn vilket jag inte hann skriva dne dagen. Minns att det va sol men blåste galet mkt och va svinkallt :P  nu iår va det ju sommar :P
iaf så kan man ju säga att Eco är inte den hästen som vi köpte längre, han e tam och sällskapssjuk! Vi har alltså lyckats en heeel del! När vi träffade honom första ggn så vågade han inte komma fram till oss, han va precis som en vildhäst. Uppfödarn lovade ju så klart han han skulle va "tam" när hämtade honom senare, men är man rädd för de unga hästarna som uppfödare och inte börjar hantera fölen på en ggn så är man en oseriös uppfödare, en misslyskad sådan som inte borde få fortsätta!

Naturligtvis borde vi ju inte köpt honom eftersom de strulade så mkt inte skötte sig alls. Men vi hade ju åkt dit och lagt ner massa pengar bara för att få lära känna honom innan han kom till oss och då kan man inte bara lämna tillbaka pengarna bara för att de strular, hade ju redan fattat tycke för den lilla rackarn!

Men om man lämnar all den skiten bakom sig och tittar och umgås med den här unga hingsten, efter allt vårt jobb, så kan man inte tro att han kommer från en oseriös uppfödare. Jag kan inte mer än säga att jag är otroligt stolt över det vi gjort och ÄLSKAR MIN ECO!



första ggn vi träffades och han vågade inte gå fram nästan, bara man andades så sprang han iväg :P

nu:





en helt annan häst :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0